"Janganlah kamu bersikap lemah , dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamu orang yang paling tinggi darjatnya jika kamu orang-orang yang beriman"[Al-Imran:139]

Wednesday, September 21, 2011

Realiti....

Assalamualaikum w.b.t...



2 minggu berada di Pusat Perubatan UKM, hari-hari nak tak nak terpaksa melalui bangunan hospital. rasanya tak pernah berada dalam waktu yang lama di hospital before this. Jadi tak berkesempatan nak memerhati keadaan sebenar di hospital....

Mungkin before this hanya sekadar memerhati keadaan di sekeliling orang terdekat hingga terlepas pandang tentang segala macam benda yang perlu di hadapi oleh orang lain. Setiap orang punya jalan cerita yang berbeza.

WhatSoEva~bersyukurlah, kerana masih diberi nikmat yang tak terhingga hingga kini. Nikmat Allah dari segala macam segi. And, kalau rasa macam diuji dengan sesuatu yang sukar, ingatlah that ada orang yang lebih berat ujianNya. But, Allah tak akan menguji hambaNya dengan sesuatu yang tidak mampu ditanggung. Dan setiap ujian yang diberikan pasti akan ada hikmah yang ingin Allah sampaikan. Sesungguhnya tiada apa pun yang sia-sia dengan setiap perancangan Allah.

" Dan ingatlah tatkala tuhan kamu memberitahu, demi sesungguhnya jika kamu bersyukur nescaya aku akan tambahi nikmatku kepada kamu, dan demi sesungguhnya jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabku amatlah keras " (Ibrahim:7)


May Allah Bless~

 

No comments: