"Janganlah kamu bersikap lemah , dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamu orang yang paling tinggi darjatnya jika kamu orang-orang yang beriman"[Al-Imran:139]

Thursday, March 3, 2011

GooD

Assalamualaikum...

I want to be GOOD

A good Servant of Allah
A good Khalifah of Allah
A good follower of Prophet Muhammad
A good daughter
A good sister
A good friend
A good student
A good citizen
And a good person to all the creature in this world

Boleh kew??? susah.............huuuuu

well...doing good things are always harder than doing something bad...

Mesti ade je bisikan-bisikan halus yang cbe untuk fail kan kita from being good....

“Dan bagi tiap-tiap umat ada kiblatnya (sendiri) yang ia menghadap kepadanya. Maka berlomba-lombalah (dalam membuat) kebaikan. Di mana saja kamu berada pasti Allah akan mengumpulkan kamu sekalian (pada hari kiamat). Sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu.” (Al Baqarah : 148)

"Jika kamu berbuat kebaikan, (maka faedah) kebaikan yang kamu lakukan adalah untuk diri kamu dan jika kamu berbuat kejahatan, maka (kesannya yang buruk) berbalik kepada diri kamu juga. Oleh itu, apabila sampai masa janji (membalas perbuatan derhaka kamu) kali kedua, (Kami datangkan musuh-musuh kamu) untuk memuramkan muka kamu (dengan penghinaan dan keganasannya) dan untuk memasuki masjid (Baitul-Maqdis) sebagaimana mereka telah memasukinya pada kali yang pertama dan untuk menghancurkan apa sahaja yang mereka telah kuasai, dengan sehancur-hancurnya." (Al-Israa' :7)

Shuuhhh to all those evil things... Lets us all work harder to become GOOD.InsyaAllah

To Allah I seek Forgiveness, Guidance and Help

May Allah Bless~

No comments: